slider_06.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider01.jpg

VOORHOUTSE LIST DOORZIEN, WEDSTRIJD STILGELEGD BIJ MB2

24-11-2013  |
Het massaal meegereisde publiek zag het rode keurkorps gedisciplineerd werken aan de voorbereiding voor een volgende 3-punter in de achtervolging op de vooralsnog onaantastbare blauwbloezen uit voorschoten.

De leidsche sleuteltjes zouden fluiten maar er stond er maar één. Dat werd wachten tot je een ons weegt. De coaches kunnen wel wat pondjes missen maar 10 minuten later bleek een moedersleutel niet voorhanden en werd het dus kiezen: zelf gaan fluiten of wachten tot er iemand met een fluit gevonden zou worden. Het werd het eerste.

De thuiscoach had het er moeilijk mee: hij zou 12 speelsters + ingeleende keeper hebben. Hij telde nu ineens 13 gele shirts + keeper en had niet gedronken. Na een kwartier werd de wedstrijd stilgelegd om koppen te tellen. Wat bleek: de voorhoutse list om de keeper ook in het geel te hijsen werd ontdekt door het scherpe oog van de thuisclub. Protest en herstellen!

Het spelletje van de in groen spelende rode gazelles was goed en bij vlagen virtuoos. De ingevlogen topgoalie uit de 1e klasse in de thuisgoal voorkwam op miraculeuze wijze dat de vele voorhoutse aanvallen tot doelpunten leidden. 1-1 verloren dus. Na een over het hoofd geziene shoot in gele cirkel liepen de voorhoutse gazelles 30 seconden teleurgesteld op en van het veld.

Het leermoment van deze week is dat ballen in de cirkel er niet vanzelf inrollen. Het laatste ingredient dat toegevoegd moet worden heet 'afmaken'!

Volgende week leiden thuis: komt dat zien!