slider_06.jpg slider05.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider01.jpg

MB2 met de hakken over de sloot 3 punten verder

2-12-2013  | Bijna iedereen op tijd voor de laatste veldwedstrijd voor de winterstop.
Na de laatste tactische tips en sanitaire stops het meest ondergewaardeerde deel: warmlopen. Foreholte liep acuut een tegentreffer op toen voorhouts in sponsorvrij rood getooide gazelles langsflaneerden voor de warming up rondom een voetbalveld tijdens een wedstrijd. Het wedstrijdsecretariaat heeft zondag 4 nieuwe aanmeldingen in de jongenslijnen. De sponsoraanmeldingen zullen komende week wel komen.

Dan de derby thuis tegen de rood-witte buren uit Oegstgeest (met roepnaam Leiden.. wie heeft dat ooit verzonnen?), uiteraard op het hoofdveld en gezien het te verwachten vuurwerk gefloten door 2 door de wol geverfde arbiters waarvoor hulde, ook namens de tegenstander. Ook de fotograferende pers had lucht gekregen van deze kraker, onbekend is of er auteursrecht op de professionele actiefoto's zit maar dat word verder uitonderhandeld door de ter zake relevante commissie.

In de eerste helft smulde het massaal toegestroomde publiek van het inmiddels beroemde verzorgde voorhoutse spelletje dat geen verdere uitleg behoeft. Het leek een opmaat voor een ruime overwinning. Dat bleek tegen te vallen. Elk jaar wijzigen de spelregels (1 feb wordt het eigen doelpunt alweer afgeschaft) Helaas tellen we doelpunten ook deze week pas al ze achter de goalie liggen waardoor Leiden en/of Oegstgeest zich vastbeet in de wedstrijd en op karakter lange tijd hoop mocht houden op een punt.

Uiteindelijk werd na een kleine tactische omzetting het veldoverwicht beloond en kon het publiek de samengeknepen billen van ontspannen... Gelukkig stond de wind richting de handbal.

Het voorhouts talent is ook de scouts van de knhb niet ontgaan. Zij hebben gemeend onze gazelles nog een schepje hoger in de zaalcompetitie in te delen.... Dat wordt een leerzame zaalperiode.... Zaterdag meteen in het oergezellige overbosch op slechts 20 minuten rijden van voorhout. We hebben geen bussen ingezet dit keer. De supporters die per trein komen: uitstappen halte: Laan van NOI en daar de borden "MHCV-zaal" volgen.