slider_03.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider01.jpg slider05.jpg

Hockeywedstrijd Voorhout-Kikkers volop in WK-decor

16-6-2014  |

Sport- en recreatiepark Elsgeest was afgelopen weekend volledig in WK-stemming. Het is voor zowel de voetballers als de hockeyers WK-tijd. Terwijl de vrouwen zaterdag wereldkampioen werden moesten de mannen zondag genoegen nemen met de status van wereldkampioen. Jammer maar wel weer een geweldige sfeer in het ADO-stadion dat voor de gelegenheid is omgebouwd tot een grandioze hockeytempel.

Deze prachtige WK-hockeysfeer vonden we ook terug in het clubhuis van MHC Voorhout en op het veld. Daar speelden de ploegen van Voorhout en De Kikkers uit Nieuw-Vennep na een lang seizoen op zondag 15 juni hun eigen hockeyfinale. Terwijl in januari de Voorhouters nog aan het langste eind hadden getrokken ging de winst in de return nu overtuigd naar de Kikkers (1-7). De Kikkers combineerden er prima op los, maar toch waren de eerste 10 minuten duidelijk voor de trimhockeyers van Voorhout. De ploeg van trainer-coach Michiel van Doeveren had er op vaderdag veel zin in en kreeg direct de eerste mooie kansen. Toch waren het de Kikkers die 0-1 scoorden doordat de bal via de scheenbeschermer van verdediger Peter Nibbering van richting werd veranderd en in de hoek van het goal verdween. Vervolgens liepen de Kikkers uit naar 0-3. Vlak voor de rust scoorde goalgetter Pieter Diepeveen fraai 1-3 uit een pass op links van Jan Willem Baalbergen die weer vele kilometers maakte.

In de tweede helft zorgden liepen de Kikkers uit en werd opnieuw een schot op goal onhoudbaar van richting veranderd. Ook verslikte Voorhout zich een paar keer in de bal waardoor de Kikkers konden scoren. Hierdoor kwam uiteindelijk de eindstand van 1-7 op het WK scorebord. Op 28 juni speelt Voorhout op het internationale residentietoernooi van HDM in Den Haag. De ploeg heeft nog twee trainingsweken om te zorgen dat het team dan gretig en scherp voor de dag kan komen. In ieder geval kan in hockeyland de stemming niet meer stuk want Nederland wereldkampioen bij de vrouwen en vice-wereldkampioen bij de mannen met zoveel hockeyplezier voor het stadionpubliek in Den Haag en voor alle tv-kijkers is uniek.

Michiel van Doeveren