slider05.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg

Dames 1 beslist de wedstrijd tegen Montfoort in de 1e helft 5-3

22-3-2015  |

Na twee verliespartijen in het begin van de 2ecompetitiehelft was de verwachting dat de hockeydames uit Voorhout tegen degradatiekandidaat Montfoort 3 punten gingen pakken.

Door een goede eerste helft hielden de Voorhoutse dames de winst in handen en wonnen met 5-3 van Montfoort.

Onze dames uit Voorhout startten op het zonovergoten sportpark Elsgeest bijzonder goed. Montfoort werd direct onder druk gezet en dat resulteerde in een vroege goal na  3 minuten van Sanne Dijkstra. Amy van Dam had twee minuten daarna de kans op een volgend doelpunt. Zij faalde jammerlijk voor een leeg doel.

Na 7 minuten was het weer gelijk. Montfoort profiteerde van zwak ingrijpen van de Voorhoutse verdediging en uit de toegekende strafcorner scoorden zij de 1-1.

Daarna ging Voorhout door met goed hockeyspel en scoorde zeer verdiend na 15 minuten uit de mooiste aanval van de wedstrijd de 2-1. Uit twee strafcorners scoorden de Voorhoutse dames nog 2 maal. Simone Luijk scoorde met een push de 3-1 en Sanne Dijkstra scoorde met keihard schot de 4-1.

Met dit goede resultaat ging de Voorhoutse dames de rust in en er leek geen vuiltje aan de lucht.

Voorhout probeerde in de 2e helft de beslissing te forceren, maar ging slordig te werk. Het werd een open wedstrijd, waarin beide teams kansen kregen. Na 10 minuten scoorde de dames uit Montfoort de 4-2 door de keepster van Voorhout in een counter slim te omspelen.

Tien minuten voor tijd werd het nog even schrikken voor de Voorhoutse dames toen Montfoort op 4-3 kwam.

Stephanie Greeve besliste 5 minuten voor tijd de wedstrijd en scoorde fraai op aangeven van Sanne Dijkstra de verlossende 5-3.

De Voorhoutse dames verstevigden met deze overwinning hun positie in de middenmoot en daarbij was deze overwinning meer dan welkom.

Voor foto’s dames 1

gr Mart