slider_06.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider01.jpg

Dames 1 in laatste thuiswedstrijd langs Mijdrecht 5-0

31-5-2015  |

De hockeydames uit Voorhout hadden zich veilig gespeeld in de 3e klasse en probeerden nog een goed resultaat te boeken tegen de dames uit Mijdrecht.  Na een moeizame 1ehelft liepen de dames uit naar een mooie winst.

Op een regenachtig sportpark Elsgeest kwam degradatiekandidaat Mijdrecht bij MHC Voorhout op

bezoek.

De Voorhoutse dames gingen de eerste paar minuten slap van start. Dit resulteerde in twee goede doelkansen voor Mijdrecht, die door keepster Mariska van Vliet goed werden verwerkt. Daarna werd het een gelijk opgaande wedstrijd, waarin Mijdrecht speelde voor hun laatste kans om in de 3eklasse te blijven. Beide teams kregen kansen in een open eerste helft.

Het was Astrid Konijn, die in haar laatste thuiswedstrijd, na 20 minuten, de score opende. Zij speelde haar tegenspeelster mooi uit en gaf de keepster geen kans. Voorhout hield de 1-0 voorsprong en ging met deze stand de rust in.

In de tweede helft kon Mijdrecht het hoge tempo en de felheid niet meer opbrengen. De dames uit Voorhout waren conditioneel sterker en met goed combinatiespel scoorde Voorhout na 10 minuten de 2-0 door een doelpunt van Stephanie Greeve.

Even later was het Sanne Dijkstra die met een strafcorner de 3-0 liet aantekenen. Het verzet van Mijdrecht was definitief gebroken. Sterre Bouwmeester scoorde van dicht bij de 4-0. Het laatste doelpunt werd op aangeven van Sanne Dijkstra gescoord met een mooie tip-in bij de tweede paal door Eveline Gordijn. Voorhout sloot af met een 5-0 winst en behaalde daarmee het hoogste aantal punten uit de historie van MHC Voorhout in de 3e klasse, namelijk 34 punten. Dit kan nog hoger worden in de laatste wedstrijd tegen degradant de Kraaien.

Voor trainer/coach Remco Kassels wordt het volgende seizoen weer een uitdaging met het vertrek van 4 basisspeelsters om dit resultaat te evenaren.

zie ook:  https://www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

gr Mart