slider_03.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider01.jpg slider_06.jpg slider05.jpg

Dames 1 moeizaam langs Pijnacker 2-1

11-10-2015  |

Na het verlies tegen middenmoter Kieviten vorige week was dit maal een ander team uit de middenmoot, namelijk,  Pijnacker de tegenstander van de dames uit Voorhout.

Het team uit Voorhout behaalde na een moeizame en zwaar bevochten wedstrijd de belangrijke 3 punten voor een positie achter de koplopers.

Om mee te doen in de competitie was het voor beide teams noodzakelijk om in deze wedstrijd punten te halen.

Voorhout en Pijnacker begonnen goed aan de wedstrijd. Beide teams speelden op de aanval en probeerden een voorsprong te forceren. Het lukte het team van Pijnacker als eerste om de score te openen. Na 15 minuten werd uit een rebound gescoord en Voorhout stond met 0-1 achter.

Het team van Voorhout ging op zoek naar de gelijkmaker. Pijnacker counterde met hun snelle spitsen en keepster Mariska van Vliet behoedde Voorhout voor een grotere achterstand. Toch lukte het voor het team van Voorhout om gelijk te maken. Na 25 minuten kreeg Voorhout een strafcorner.

Uit de rebound scoorde Sanne Dijkstra beheerst 1-1 door de bal over de keepster van Pijnacker heen te spelen.

Dit werd ook de ruststand.

Na rust probeerden beide partijen met voorzichtig spel gaten te zoeken in elkaars verdediging.

Beide keepsters kwamen niet in grote problemen en de wedstrijd leek in een gelijkspel te eindigen.

In de 20ste minuut van de 2e helft werd door Pijnacker een fout in het uitverdedigen gemaakt.

Dit werd door Roselieke Gordijn genadeloos afgestraft. Met een backhand in de uiterste hoek scoorde zij de 2-1.

Het laatste kwartier liet een sterk aanvallend Pijnacker en een verdedigend Voorhout zien, met kansen op snelle counters. 5 minuten voor tijd werd de keepster van Pijnacker ingewisseld voor een veldspeelster. De druk in de Voorhoutse cirkel werd nog groter en Voorhout moest vrezen voor de winst. Met kunst en vliegwerk werd de voorsprong door de Voorhoutse dames verdedigd. Na het laatste fluitsignaal gingen de armen omhoog en de dames uit Voorhout hadden de zwaar bevochten 3 punten kunnen behouden.

Volgende week gaan de dames richting Leiderdorp, waar de nummer 2 Roomburg staat te wachten voor de volgende uitdaging.

De foto’s worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart