slider_04.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider01.jpg

Dames 1 deelt punten op karakter tegen Castricum 1-1

13-3-2016  |

Dames 1 begon de 2e helft van de competitie met een uitwedstrijd tegen de nummer 2 Castricum.

Het werd met een matige 1e en een goede 2e  helft, een zwaar bevochten 1-1.

De Voorhoutse dames begonnen een beetje mat aan de wedstrijd en werden in het begin van de wedstrijd direct onder druk gezet. Dit leidde na 10 minuten tot een 1-0 voorsprong voor de dames uit Castricum. Langzaam begon Voorhout beter in de wedstrijd te komen en kwamen hockeyend goed onder de druk uit. Met de 1-0 stand gingen beide teams de rust in.

Het fysiek spelende Castricum hervatte de 2e helft weer de druk op de Voorhoutse defensie, maar Voorhout werd steeds gevaarlijker met de counters. Het lukte Eveline Gordijn met een scherpe uitbraak de keepster van Castricum te omspelen en rondde netjes af.

Voorhout kreeg na deze 1-1 meer grip op de wedstrijd. Onze dames moesten alle zijlen bijzetten om het punt mee terug te nemen naar Voorhout toen Lieke vd Blom een gele kaart kreeg voor 10 minuten. Het werd op dat moment alleen maar tegen houden.

Vele corners werden er uit gelopen en Voorhout bleef met werklust en karakter overeind.

De kop is er af en na dit goede resultaat wacht volgende week zondag om 12.45 uur de kraker tegen Catwijck op Sportpark Elsgeest.

Gr Mart