slider01.jpg slider_04.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider05.jpg

Dames 1 krijgt te weinig tegen Roomburg 0-1

24-4-2016  |

De maand april is voor onze dames een maand om snel te vergeten. Na 3 verliespartijen op rij werd ook tegen subtopper Roomburg verloren. Toch speelde Voorhout een goede wedstrijd en was gelijkwaardig aan Roomburg, maar stond aan het einde met lege handen.

Het was de bedoeling om na te winterstop aan te klampen met de subtop. De maand april gooide roet in het eten. De enige kans om weer naar boven te kijken was winst tegen Roomburg. Beide teams begonnen goed aan de wedstrijd en het ging gelijk op. Kleine kansjes bij beide doelen waren het gevolg. De mooiste kans was voor Voorhout. Na 30 minuten werd Kirsten vrij voor de keepster gespeeld. De bal verdween jammer genoeg aan de verkeerde kant van de paal.

Met een 0-0 stand gingen beide teams de rust in.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld. Maar na 15 minuten werd een aanval op rechts van Roomburg niet goed verwerkt. De bal werd terug gespeeld naar de kop van de cirkel en werd koel afgemaakt. De Voorhoutse dames stonden met 0-1 achter.

Voorhout probeerde de druk op de Leidse verdediging te verhogen, maar de kansen waren spaarzaam. De mooiste gelegenheid was in de laatste minuut. Sanne Dijkstra pushte de bal vanaf de zijkant net naast de paal in het zijnet. Een puntje was de Voorhoutse dames niet gegund. Zij maakten hierop wel aanspraak. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en de wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar.

We gaan april heel snel vergeten en met het vertoonde spel komen de punten dan weer vanzelf.

De foto’s van deze wedstrijd worden deze week op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart