slider_01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider01.jpg

Dames 1 start met winst tegen Ypenburg 5-0

13-9-2016  |

Na een gedegen voorbereiding kwamen de hockeydames uit Voorhout goed uit de startblokken van de nieuwe competitie. Met een flitsend begin van de wedstrijd werd de promovendus uit de 4e klasse Ypenburg al snel op achterstand gezet en werd de voorsprong uitgebouwd naar een 5-0 winst.

De dames van Voorhout moesten de eerste wedstrijd van de nieuwe hockey competitie beginnen tegen nieuwkomer Ypenburg. De verwachtingen waren hoog gespannen na een goede voorbereiding. De tegenstander was vorig seizoen kampioen geworden zonder puntverlies en Voorhout maakte zich op voor een lastige wedstrijd.

De dames uit Voorhout begonnen sterk aan de wedstrijd. Ypenburg werd overdonderd. Binnen 2 minuten was het al raak. Sanne Dijkstra speelde de vrijstaande Kirsten Bogert aan op de rechter kant van de cirkel. Met een laag diagonaal schot scoorde zij het eerste Voorhoutse doelpunt in de competitie.

Voorhout nam geen gas terug en na 5 minuten werd een strafcorner door Eveline Gordijn bekwaam afgerond en een 2-0 voorsprong stond op het bord.

Na deze snelle doelpunten kwam Ypenburg wat beter in de wedstrijd en beide teams waren aan elkaar gewaagd.

Na 20 minuten was het weer raak voor Voorhout. Sanne Dijkstra maakte een scrimmage uit een strafcorner behendig af. Zij pushte de bal hoog in het doel en de score werd naar 3-0 uitgebouwd.

Ypenburg probeerde nog wel terug te komen in de wedstrijd, maar Mariska van Vliet hield met een paar reddingen haar doel schoon.

De start van de tweede helft was voor Ypenburg. De dames uit Voorhout dachten dat zij al de wedstrijd in de zak hadden. Zij mochten van geluk spreken dat een paar uitgelezen kansen door de tegenstander niet werden benut. Na 10 minuten herpakte Voorhout zich en kreeg weer controle over de wedstrijd. Na 20 minuten maakte Sanne Dijkstra een einde aan de illusies van Ypenburgse dames.

Zij tikte een half hoge bal langs de keepster. Ypenburg was uitgespeeld en kon het conditionele sterke Voorhout niet meer volgen.

Sanne Dijkstra maakte daarna haar 3e doelpunt uit een strafbal omdat de bal door een voet van verdedigster op de doellijn was tegen gehouden. Met enig fortuin scoorde zij de 5-0.

Voorhout kwam niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd rustig uit.

Een lekker spelend Voorhout, met een mix van jonge en oudere speelsters en een sterke verdediging onder leiding van Isabelle Gordijn, heeft een goede eerste stap gezet in de competitie.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Groeten Mart