slider01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg

Dames 1 behaalt belangrijke winst tegen FIT 3-0

27-11-2016  |

Na de goede overwinning van vorige week tegen Pijnacker moesten de hockeydames uit Voorhout tegen degradatiekandidaat Fit uit  Amsterdam.

Een beter Voorhout maakte geen fout. Door goed en snel spel pakten de Voorhoutse dames de belangrijke 3 punten.

Na de belangrijke uitzege tegen Pijnacker kwamen de Voorhoutse dames wat meer uit de degradatiezone en 3 punten tegen FIT zou weer zicht geven op de middenmoot.

Voorhout begon sterk tegen de Amsterdamse dames. Met hoog tempo en veel druk, speelde de wedstrijd zich in het begin af op de helft van FIT. Na 10 minuten werd het offensief van Voorhout beloond. Sanne Dijkstra kreeg de bal op de rand van de cirkel en haalde hard uit. De bal belandde hoog in het doel en Voorhout stond met 1-0 voor.

Hierna werd het een open 1e helft. Beide teams speelden aanvallend en Fit kreeg mogelijkheden op een gelijkmaker. Door goed verdedigend werk van de Voorhoutse defensie en goed keeperswerk bleef de stand gehandhaafd tot de rust.

In de 2e helft startte het Voorhoutse team weer agressief en ging vol op de aanval. Weer was het Sanne Dijkstra die scoorde. Na de 2-0 was Voorhout te sterk voor Fit en de tegenstander kon alleen maar hopen op een toevallige tegenaanval. Na 20 minuten in de 2e helft werd de wedstrijd op slot gegooid. Voorhout kwam op 3-0 en Sanne Dijkstra was weer degene die met haar 3e doelpunt alle hoop van Fit deed vervliegen.

De Voorhoutse dames speelden de wedstrijd makkelijk uit.

Voorhout sloot de 1e helft van de competitie goed af en pakten de belangrijke 3 punten waardoor ze de aansluiting kreeg bij de middenmoot.

Het hockey zal zich na deze laatste speeldag gaan verplaatsen naar de zaal waarna de 2 helft van de veldcompetitie weer in maart 2017 gaat beginnen.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Groeten Mart