slider01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg

Dames 1 komt te kort tegen Roomburg: 1-5

19-3-2017  |

Na de zaalcompetitie zijn de hockeyers weer begonnen met het tweede gedeelte van de veldcompetitie.

De dames uit Voorhout begonnen zwak met een verlies tegen Ypenburg en moesten nu tegen de nummer 2, Roomburg.

Het beloofde een zware middag te worden. Voorhout kon het één helft volhouden, maar kwam kwaliteit te kort in de tweede. Roomburg liep uit naar een makkelijk overwinning van 1-5.

Op een droog maar winderig sportpark Elsgeest begonnen de dames van MHC Voorhout de moeilijke wedstrijd tegen Roomburg. Na 5 minuten kwamen de dames uit Leiden al op voorsprong. Uit een strafcorner scoorden zij de 0-1. Roomburg was sterker, maar verdedigend had Voorhout de zaken goed op orde. Er werden niet veel kansen weggegeven en met af en toe een sterke counter hoopte Voorhout voor een verrassing te zorgen.

Na 20 minuten maakte de verdediging van Roomburg een grote fout. Astrid Konijn onderschepte de bal en maakte geen fout binnen de cirkel. Onhoudbaar plaatse zij de bal in de linkerhoek van het doel en beide teams stonden weer gelijk. Met deze 1-1 stand gingen de dames de rust in.

Na de thee speelde Roomburg een hoger tempo en zette Voorhout direct onder druk.

De dames uit Voorhout, die na de winterstop drie spelers zagen vertrekken, konden het niet meer bolwerken en konden er niet meer uit komen. Na 10 minuten was het weer een strafcorner die de 1-2 stand op het bord bracht. 5 minuten later was het alweer raak. Daarna was de weerstand van de hard werkende Voorhoutse dames gebroken en Roomburg liep uit naar de uiteindelijke 1-5.

Het team van Voorhout gaat een moeilijke tweede helft van de competitie tegemoet en zal daarin ieder puntje nodig hebben.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Groeten Mart