slider_01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider_03.jpg

Dames 1 volle winst tegen Pijnacker 3-2. De mannen net niet.

29-10-2017  |

Na de winst tegen hekkensluiter Zandvoort nam Voorhout plaats op de 6e plek van de competitie.

Om nog een stapje hoger te komen was winst tegen middenmoter Pijnacker noodzakelijk. Het werd een pittige wedstrijd. Het team van Pijnacker voerde de boventoon, maar stond aan het einde van de wedstrijd met lege handen. Voorhout kaapte de 3 punten voor hun neus weg.

Het beloofde een lastige wedstrijd te worden op park Elsgeest. De tegenstander Pijnacker had nog niet zoveel punten, maar had alle teams in de top al gehad en er werd nipt van verloren.

Voorhout daarentegen krijgt deze zware wedstrijden nog. Het was dus noodzakelijk om met een goed resultaat het veld af te gaan.

Het team van Pijnacker gaf vanaf het begin aan dat het voor de winst ging. Voorhout had niets te vertellen dan alleen maar goed verdedigen en hopen op een counter. De Voorhoutse dames kwamen goed weg toen een bal tegen de paal belandde. Maar na 13 minuten kwam de eerste snelle counter.

Het was Joyce Kerklaan die achter de verdediging van Pijacker sloop. Zij passeerde de keepster en deponeerde tegen alle verhouding in rustig de bal in het doel. Na deze 1-0 voorsprong bleef het wedstrijdbeeld ongewijzigd. Vijf minuten later vonden de dames uit Pijnacker toch een gaatje in de sterke Voorhoutse verdediging en scoorden de 1-1. De verwachting was dat Pijnacker door zou drukken, maar Voorhout hield tot de rust het doel schoon.

De tweede helft  begon met hetzelfde beeld. Een sterker Pijacker en een stug verdedigend Voorhout. Na 10 minuten kwam Pijnacker op voorsprong. Hierna speelden de Voorhoutse dames hun beste fase in de wedstrijd en beide teams waren aan elkaar gewaagd. Na 20 minuten kreeg Voorhout een strafcorner, die wederom door Joyce Kerklaan werd benut. Bij deze 2-2 stand zette Pijnacker weer aan, maar Voorhout bood beter tegenstand dan in de eerste helft.

In de 25ste minuut kreeg Voorhout weer een strafcorner. Deze verliep niet helemaal vlekkeloos, maar uit de scrimmage scoorde Cassandra Nieuwenhuizen de belangrijke 3-2.

Het team van coach Remco Kassels haalde met enig fortuin de eindstreep en behaalde een zeer belangrijke winst. Met nog zeer zware wedstrijden in het verschiet waren deze 3 punten een heel mooi cadeau.

De mannen verloren nipt van de nummer 2 Rijnvliet. In een goede en enerverende wedstrijd kwam Voorhout met 1-0 voor door een doelpunt van Timo van Katwijk. De heren van Rijnvliet bogen de stand om naar de 1-2.

De foto’s komen deze week op facebook van dames1 en heren 1.

Groetjes Mart