slider05.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider01.jpg

Dames en Heren verliezen

12-11-2017  |

Dames komen te kort tegen Castricum 0-5

Na het gelijke spel van vorige week staan de komende weken tot de winterstop 3 wedstrijden tegen de top 3 op het programma voor de dames uit Voorhout. Nu kwam de nummer 3, Castricum op bezoek. Het werd een kansloze missie en de dames werden met 0-5 het veld afgestuurd.

Het beloofde een pittige wedstrijd te worden voor de Voorhoutse dames. Castricum, dat gaat voor het kampioenschap, scoorde de meeste doelpunten en de verdediging van Voorhout zou danig getest worden.

De dames uit Castricum lieten direct in het begin van de wedstrijd zien dat zij in de top van de competitie meedraaiden. Toch hield Voorhout goed stand en grote kansen kwamen er niet. Na 20 minuten werd toch een gaatje in de Voorhoutse verdediging gevonden en Castricum kwam met 0-1 voor. Sporadisch kwam Voorhout bij het doel van de tegenstander. Vijf minuten later was het weer raak. Met een diagonaal schot liet Castricum de 0-2 aantekenen.

Met deze stand gingen beide teams de rust in.

Voorhout probeerde na rust de tegenaanval in te zetten, maar na 5 minuten was de wedstrijd gespeeld doordat Castricum de 0-3 scoorde. De Voorhoutse dames probeerden nog wel een tegentreffer te maken, maar de dames uit Noord-Holland counterden er lustig op los. Voorhout kreeg toch nog wel een paar kansen, maar liep in de tegenstoot nog tegen 2 treffers op.

Met een 0-5 eindstand gingen de Voorhoutse dames het veld af en kwamen tot de conclusie dat Castricum toch een maatje te groot was.

Heren weer aan de verkeerde kant van de score

Na het verlies van vorige week waren de mannen er op gebrand om nu wel aan de goede kant van de score te komen. Toch viel het muntje weer de verkeerde kant op en bleven zij met lege handen op het veld achter.

Het werd een spannende wedstrijd tegen Haaskamp dat maar 1 punt boven hen stond.

Voorhout begon flitsend. Charles Gossens scoorde uit een onmogelijke hoek de 1-0.

Toch kwam de tegenstander na 10 minuten op gelijke hoogte en beide teams gingen beiden voor de winst. Uit een rebound scoorde  Elie Kiabokulua de 2-1. Voorhout kon de voorsprong niet vast houden en beide teams gingen de rust in bij een 2-2 stand.

Het werd een tumultueuze tweede helft. Voorhout scoorde met een schitterende goal (backhand) de 3-2, maar Haaskamp kwam snel terug naar 3-3. Wederom nam Voorhout de voorsprong en kwam op 4-3. Charles Gossens kreeg nog de kans om uit een strafbal de score te vergroten, maar helaas ging de bal net aan de verkeerde kant van de paal.

Haaskamp kwam weer terug naar 4-4 en vlak daarna moest Jaap Dijkstra het veld met een rode kaart verlaten. Tot overmaat van ramp scoorde Haaskamp de winnende treffer 4-5 en onze mannen stonden weer met lege handen. Het geluk moet toch een keer bij Voorhout terecht komen. Met veel inzet en goed hockey gaat het kwartje toch wel keer de goede richting op vallen.

De foto’s komen op facebook van dames 1 en Heren 1

Groeten Mart