slider_01.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg

Vlaggetjesdag 30 juni

24-6-2018  |

Samen staan we sterk!

Zoals jullie weten bestaan we dit jaar 25 jaar en daarom maken we van deze Vlaggetjesdag een extra bijzonder evenement. Naast de kennismaking met je nieuwe team wordt er een hockey clinic aangeboden, deze wordt verzorgd door Floris de Ridder en zijn team. Zie in de bijlage het totale schema voor Vlaggetjesdag.

Ook is dit het moment waarop er gesproken wordt over de invulling van de vrijwilligerstaken binnen de club. Dit jaar gaan we dat op een hele andere manier aanpakken! In ons nieuwe beleidsplan leggen we de nadruk op het "Verdiepen, Verbinden Versterken” binnen de club. We willen dit ook tot uiting laten komen tijdens Vlaggetjesdag. De nadruk ligt niet meer op het invullen van een lijst taken, maar op de start van een nieuw seizoen waarbij we als team een aantal taken gezamenlijk oppakken, zodat er niet alleen in het veld maar ook naast het veld een team staat.
Op Vlaggetjesdag is er voor de ouders gelegenheid om met bestuursleden, JJ commissie of technische commissie in gesprek te gaan. Dit gesprek gaat niet over het invullen van vrijwilligersdiensten, maar over de verbinding met de club en introduceren we een nieuwe rol: Elftalbegeleider.

Een vereniging als MHC Voorhout wordt door vrijwilligers gedragen. Dat is de essentie van een vereniging. Samen (leden en ouders/verzorgers) maken we ons hard voor hetzelfde doel: veilig en prettig sporten in een gezellige omgeving. Om dat mogelijk te maken betaal je een jaarlijkse contributie. Deze bijdrage is niet kostendekkend. Om sporten betaalbaar te houden is het belangrijk dat leden zich voor een beperkt aantal uren kosteloos inzetten voor de vereniging. Binnen MHC Voorhout kan je een steentje bijdragen op meerdere manieren.

Vanaf komend seizoen gaan we het iets anders doen. Ieder team heeft momenteel een manager en coach die verantwoordelijk zijn voor een aantal zaken binnen het team. De rol van coach is primair gericht op de technische aspecten en begeleiding van het team. De rol van manager willen we vanaf nu anders invullen en krijgt daarom een andere naam: Elftalbegeleider, dit geldt voor alle teams. De elftalbegeleider wordt een belangrijke organisatorische spil in het team. We vinden "elftalbegeleider” dan ook beter passen bij deze nieuwe rol.

Rol elftalbegeleider:

1.    regelt en coördineert operationele taken binnen het team: rijbeurten, fluit en fruit

2.    maakt afspraken over verzamelen, (oefen)wedstrijden en toernooien;

3.    draagt zorg voor de sociale taken binnen het team; biedt een luisterend oor voor ouders en spelers;

4.    organiseert teamuitjes en andere activiteiten buiten het hockeyveld;

5.    zorgt voor de invulling van de vrijwilligerstaken en zorgt er daarbij voor dat alle ouders een evenredig steentje bijdragen in het vrijwilligerswerk.

Ieder team zal vanaf het seizoen 2018/2019 tijdens twee zaterdagen of zondagen verantwoordelijk worden voor de invulling van vrijwilligerstaken in een bepaald tijdsblok. Deze dagen en taken zijn vooraf ingedeeld en worden aan het begin van het seizoen verstrekt aan de elftalbegeleider.

We willen de elftalbegeleiders in het aankomend seizoen begeleiden in hun nieuwe rol. Dat betekent dat we na de zomervakantie gaan starten met bijeenkomsten voor elftalbegeleiders. Het is prettig om je collega’s te kennen en om ervaringen onderling uit te wisselen. De eerste bijeenkomst staat gepland op maandag 3 september.

Vind je het leuk om zaken voor het team te organiseren of was je in een vorig seizoen manager en weet je voor Vlaggetjesdag al dat je deze functie graag wilt invullen? Dan horen we dat graag. Heb je nog vragen over deze functie? Stel ze gerust tijdens Vlaggetjesdag op 30 juni a.s. of via [email protected]

Wij kijken erg uit naar deze dag en hopen jullie allemaal te verwelkomen en geven jullie graag uitleg over onze plannen voor de komende jaren.

Het bestuur van MHC Voorhout

Dave van der Wagt (Voorzitter)

Annemieke van der Vaart

Peter Veenis