slider_06.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider01.jpg

Geen trainingen - competitie t/m 28 april stilgelegd

31-3-2020  |
Onderstaande update is afkomstig van de KNHB naar aanleiding van de persconferentie rond de coronamaatregelen van de overheid op dinsdag 31 maart.

MHC Voorhout volgt de KNHB in haar coronamaatregelen. Dit houdt in dat de competitie, trainingen en alle andere activiteiten in ieder geval tot en met 28 april 2020 zijn stilgelegd. Het clubhuis en de velden zijn tot deze datum gesloten.

Update KNHB 31 maart 2020, 19.50 uur
De KNHB volgt sinds het begin van de coronacrisis de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van het ministerie van VWS/NOC*NSF. Op basis van de vandaag (31 maart 2020) gecommuniceerde richtlijnen van de overheid en het RIVM heeft de KNHB daarom helaas moeten besluiten de wedstrijden in alle competities voor dit seizoen 2019-2020 wederom uit te stellen.

Maatregelen verlengd tot en met 28 april
Voor de volledigheid wijzen we je er op dat alle eerder genomen maatregelen (bijvoorbeeld niet trainen en clubhuizen gesloten) van kracht blijven en verlengd zijn tot en met 28 april.

Competities
De periode waarin de competities alsnog op het veld beslecht kunnen worden in dit hockeyseizoen is – in beschikbare wedstrijddagen gemeten – niet groot meer. De KNHB onderzoekt nu wat de mogelijkheden zijn om de competities wellicht op alternatieve manieren in mei/juni/juli af te ronden, dan wel andere alternatieve (competitie)formats voor een kortere periode op te zetten. Ons doel is om, wanneer de omstandigheden dat in de loop van mei zouden toelaten, het mogelijk te maken een aantal weken op de verenigingen te hockeyen. Op die manier willen we hockeyers en verenigingen alsnog een mooie periode vol hockey laten beleven. Daar zetten we nu onze energie, kennis en creativiteit op in. Zodra we de mogelijkheden concreet in kaart hebben, volgt een update aan alle verenigingen.

Op dit moment gaat het er echter vooral om er gezamenlijk voor te zorgen dat we de verspreiding van het coronavirus voorkomen en dat de mensen die zorg nodig hebben die zorg ook kunnen ontvangen. We rekenen daarom op het begrip van alle hockeyers en verenigingen en hopen dat iedereen richting de zomer alsnog met veel plezier op de verenigingen terecht kan.

***

Voor de meest recente informatie over het vervolg van de competitie verwijzen we je naar de website van de KNHB. Op de site van de KNHB vind je ook FAQ.

Verder verwijzen we je graag naar de website van het RIVM voor aanvullende informatie over het Corona virus.