slider_06.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg

Heren 1 op de goede weg terug tegen IJburg 5-1

3-4-2022  |

Na een lastige start na de zaalcompetitie met vele blessures moesten de mannen op Sportpark Elsgeest tegen IJburg, die vorige week een puntje afsnoepten van koploper Catwijck. Voorhout moest het stellen zonder hun spits Timo van Katwijk, die vorige week zijn duim had gebroken. Al vroeg in het 1e kwart kwam Voorhout op een 1-0 voorsprong. Met een harde push over de grond uit een strafcorner liet Louis van Paridon de keeper kansloos. Voorhout was de betere partij en zette dit voort in het 2e kwart. Elie Kiabokulua scoorde slim in de korte hoek uit een bijna onmogelijke hoek. Met een 2-0 stand gingen beide teams de rust in. Na de rust probeerde IJburg meer druk te zetten, maar Voorhout kwam daar goed onderuit. Florian Ankersmit scoorde de 3-0. Even later deed Louis van Paridon de deur dicht met een schitterende sleeppush in de kruising. Na de 4-0 kwam de klad er een beetje in bij Voorhout. 10 minuten voor tijd scoorde IJburg de 4-1. Voorhout bleef daarna moeizaam overeind wat de verdienste was van een fel aanvallend IJburg. Door goed keeperswerk en stug verdedigen bleef de score van 4-1 op het bord. Aan het einde van de wedstrijd deed Charles Gossens de kers op de taart en scoorde de 5-1. Voorhout heeft de weg weer gevonden en blijft vanaf de 3eplaats loeren op een betere klassering.

Foto’s op FB https://www.facebook.com/mhcvoorhout Gr Mart