slider01.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg

Hockeykraker in Voorhout tegen Catwijck 3-2

23-5-2022  |
Het moest voor de Hockeymannen van Voorhout zondag gebeuren om kans gehouden op het kampioenschap in de 4e klasse. Nadat de eerste horde was genomen tegen concurrent Saxenburg, was zondag koploper Catwijck aan de beurt. Het werd een wedstrijd van de dood of de gladiolen. Voorhout won met vechtlust deze belangrijke wedstrijd met 3-2.
De mannen van Voorhout en Catwijck tastten elkaar in het 1e kwart af en het kwam niet tot grote kansen, met uitzondering van een foutje in de verdediging van de Voorhoutse defensie en een vrije Voorhoutse kans op de kop/cirkel.
In het 2e kwart had Catwijck het betere van het spel en kwam na een bal op de paal op een verdiende voorsprong. Uit een scrimmage werd het 0-1 voor de Katwijkers. Deze stand bleef op het bord en beide teams gingen de rust in.
Het 3e kwart gaf een Voorhout te zien wat de strijd aanging voor elke meter. Dit resulteerde in een strafcorner, die verzilverd werd door Louis van Paridon met een mooie sleeppush laag in de hoek. Beide teams waren aan elkaar gewaagd.
In het 4e kwart kwam Catwijck weer op voorsprong door strafcorner die voor keeper Sebastiaan van der Tas niet te houden was. Het was nog 11 minuten spelen tot het einde van de wedstrijd en Voorhout stond met 1-2 achter. De mannen van Voorhout zetten nog een tandje bij en kregen 7 minuten voor tijd een strafcorner. Het werd dit keer geen sleeppush maar een schitterende variant die door de volledig vrijstaande Ruben Piekaar werd afgemaakt. Het werden zinderende slotminuten met een aanvallend Voorhout en een counterend Catwijck. Voorhout kreeg 4 minuten voor tijd nog een strafcorner. De bal werd op doel geslagen en Alexander Peters pikte de bal op. Hij sloeg daarna de bal snoeihard in de kruising. De laatste minuten werden met de 3-2 uitgespeeld zonder noemenswaardige kansen voor beide goals en Voorhout had de gedroomde winst te pakken.
Met nog 2 wedstrijden te gaan is de strijd nog steeds niet beslist al heeft Catwijck 1 punt voorsprong.
Kijk naar de foto's op FB  https://www.facebook.com/mhcvoorhout
groetjes Mart