slider05.jpg slider01.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg

20-1-2016  |

Geachte ouders/verzorgers,

Wij moeten u helaas via dit bericht informeren over een voor onze hockeyvereniging nare en precaire kwestie.

Afgelopen maandag zijn we geïnformeerd over het feit dat de voormalig trainer en coach Stephan V. is aangehouden omdat hij verdachte is in een ontuchtzaak die los staat van onze vereniging. Stephan zit in voorlopige hechtenis en vandaag, woensdag 20 januari 2016, moet hij zich bij de rechter verantwoorden.

Naast de bovenstaande verdenking, is er tijdens het politieonderzoek bij Stephan thuis een heimelijk gemaakte filmopname uit 2011 aangetroffen. Het gaat om één filmpje in de kleedkamer waarop jongens van een van onze teams te zien zijn in de leeftijd van 11 tot 16 jaar. Ze zijn bezig zich om te kleden, maar zijn niet geheel ontkleed. Politie en het Openbaar Ministerie hebben niet onderzocht wie de gefilmde jongens zijn. Dit is voor de strafzaak ook niet van belang. De beelden worden niet met ons gedeeld in verband met de privacy van de gefilmden en omdat het niet wenselijk is deze te verspreiden.

Stephan heeft verklaard in dezelfde periode, twee andere filmpjes gemaakt te hebben van jongens die gingen douchen.  Stephan heeft over deze filmpjes verklaard dat zij door hem zijn vernietigd. De politie heeft deze filmpjes niet aangetroffen. Uit het politieonderzoek zijn geen aanwijzingen naar voren gekomen dat één van de filmpjes verspreid is.

Stephan is medio 2015 gestopt met werkzaamheden voor onze club.

Wij zijn als bestuur van MHC Voorhout erg geschrokken van het bovenstaande nieuws en  beseffen ons dat de informatie in deze brief tot spanning en ongerustheid kan leiden. Bij u, maar ook bij uw kinderen. Mocht u behoefte hebben om naar aanleiding van deze brief te willen praten over de vragen die u heeft, dan bieden wij u vanuit het bestuur de mogelijkheden om in gesprek met ons te gaan. Op donderdag 21 januari 2016 (morgen), vanaf 19:00 uur is het bestuur aanwezig op het clubhuis van MHC Voorhout.

Een onderwerp als dit kan tot aandacht van de media leiden. We verzoeken u discreet met deze informatie om te gaan. Bij vragen van de media of buitenstaanders wordt u verzocht door te verwijzen naar Ewout Braggaar, voorzitter van MHC Voorhout. Hij is te bereiken via 06-14413034.

Vanzelfsprekend kunnen we inhoudelijk geen nadere informatie geven over de strafzaak. De pers kan zich tot de afdeling Communicatie van het Openbaar Ministerie wenden op het nummer 088-6998190.

Mocht u informatie hebben die voor de politie van belang is, kunt u contact opnemen met afdeling Zeden van de Eenheid Den Haag 088-9648015

Namens het bestuur van MC Voorhout,

Ewout Braggaar, voorzitter MHC Voorhout