slider_06.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider01.jpg slider_04.jpg

Dames1 Voorhout pakken punt tegen Ommoord 2-2

18-3-2018  |

Het tweede gedeelte van de hockeycompetitie is weer van start gegaan. Na het onnodige verlies van vorige week tegen Catwijck bungelt Voorhout aan de onderkant van de middenmoot.

De punten waren dus hard nodig. Voorhout speelde een goede wedstrijd tegen Ommoord en pakte een zeer verdiend punt.

Het was koud op het Sportpark Elsgeest. De Oostenwind zorgde ervoor dat de gevoelstemperatuur ver beneden het vriespunt lag. De dames uit Voorhout en Rotterdam zorgden er voor dat het publiek een leuke wedstrijd te zien kreeg en al snel verhuisde de kou naar de achtergrond.

Het beloofde wel een moeilijke wedstrijd te worden voor de Voorhoutse dames omdat zij in het eerste deel van de competitie met 5-1 naar huis werden gestuurd.

Dit maal werd het een andere wedstrijd. Beide teams begonnen sterk en gaven elkaar niets toe. In het eerste kwartier kreeg Voorhout twee 100% kansen. Voor open doel werden deze gemist en wat je dan altijd ziet viel de score aan de andere kant. Na 20 minuten scoorde Ommoord uit een rebound de 0-1. Het Voorhoutse team liet zich niet uit het veld slaan. Met goed verzorgd spel werd Ommoord onder druk gezet. Merel Heijl zette Kirsten Bogert vrij voor de keepster. Met een fraaie beweging liet zij de keepster kansloos en Voorhout kwam op gelijke hoogte 1-1.

Met deze stand  ging beide teams de rust in.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Beide teams die voor de winst gingen. Voorhout had nog al moeite met het fysieke spel van de dames uit Rotterdam, maar beide scheidsrechters hadden hier goed het oog op. Hierdoor werd de wedstrijd een aangenaam kijkspel.

Voorhout had de eerste 15 minuten het overwicht en haalde een aantal strafcorners. Het rendement was nul, maar uit een scrimmage 5 minuten later scoorde Puck Waasdorp de verdiende 2-1.

De laatste 15 minuten waren voor de Rotterdamse dames. Voorhout kroop in de verdediging, maar kon niet voorkomen dat 5 minuten voor tijd de 2-2 op het scorebord kwam. Op een hard diagonaal schot vanaf de cirkel was keepster Mariska van Vliet kansloos. De laatste 5 minuten waren spannend.

Ommoord probeerde de 3 punten mee te nemen naar Rotterdam. Door goed te verdedigen en een paar goede reddingen van de Voorhoutse keepster werden de punten gedeeld.

Met inzet en goed spel werd een verdiend punt binnen gehaald en biedt perspectief voor de volgende wedstrijden.

Groeten Mart

De foto’s komen op: