slider_01.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg

Heren 1 verliest in 4 minuten de wedstrijd.

6-11-2022  |

De hockeymannen van Voorhout kregen een geduchte tegenstander op bezoek. Het was nummer 2 op de ranglijst genaamd Castricum. Het werd uiteindelijk een bizarre wedstrijd waarin Heren 1 de wedstrijd verloor in 4 minuten in het eerste kwart door 3 doelpunten tegen te krijgen. Het terug vechten mocht niet baten en zij bleven met een 2-3 nederlaag achter in de regen.

Het kwam die middag met bakken uit de hemel en Castricum dicteerde in het eerste kwart de wedstrijd volledig. Na 12 minuten scoorden zij uit een strafcorner de 0-1. Voorhout nam de bal weer uit vanaf de middenstip en door verkeerd uitverdedigen lag de 0-2 achter keeper Sebastian van der Tas. Even later werd een tweede strafcorner geforceerd en werd genadeloos afgestraft. Binnen 4 minuten was het 0-3 en men vreesde voor een afslachting. De keeper van Castricum had nog geen bal gehad. Maar niets was minder waar. In het 2ekwart werd Voorhout beter en kon aardig meekomen. Na de rust waren een paar omzettingen gedaan in het team van Voorhout en men kwam beter in de wedstrijd. Beide teams waren nu aan elkaar gewaagd en Voorhout kreeg een paar kansjes. In het 4e kwart was de wedstrijd volledig omgedraaid. Voorhout kreeg op karakter en goed spel de beste kansen. Timo van Katwijk kwam alleen voor de keeper, maar kon de kans niet verzilveren. Even later belandde de bal via de helm van de keeper tegen de kruising. Dit was de voorbode voor een mogelijke inhaalrace. Voorhout kreeg 6 minuten voor tijd een strafcorner en deze werd mooi afgemaakt door Charles Gossens 1-3. Even later scoorde Timo van Katwijk de verdiende aansluittreffer diagonaal in de verre hoek. De laatste twee minuten waren hectisch maar Voorhout kwam niet verder dan de 2-3 daar waar zij zeker een gelijkspel hadden verdiend.

Foto's op facebook  https://www.facebook.com/mhcvoorhout