slider_06.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider01.jpg

Historie MHC Voorhout

De geschiedenis van de Mixed Hockey Club Voorhout begint officieel op 1 december 1992. Aan de basis staan vijf enthousiaste hockeypioniers die vinden dat de gemeente Voorhout, die dan volop aan het groeien is, een eigen hockeyclub moet hebben.

Aangezien er niet direct een geschikte locatie voorhanden is, wordt in de beginjaren gebruik gemaakt van het sportveld van de Katholieke Technische School (KTS). Het veld voldoet aan geen enkele eis van de KNHB, maar over de hobbels gemeten is het net lang en breed genoeg om op te kunnen spelen. Een clubhuis ontbreekt, maar na enige tijd wordt een houten bouwkeet geplaatst om toch enig onderdak te kunnen bieden aan spelers en publiek.

Familie toernooi op het KTS veld in 1997.

De MHCV blijft groeien en al vrij snel is duidelijk dat er een volwassen accommodatie moet komen, wil de club kunnen blijven voortbestaan. Deze komt er uiteindelijk, na lange onderhandelingen tussen de gemeente en het toenmalige bestuur. Sportpark Elsgeest wordt aangepast, zodat de voetbalclub kan uitbreiden en er ruimte ontstaat voor een hockeyveld en een gloednieuw clubhuis. Vanaf het seizoen 1998-1999 speelt de MHCV op het nieuwe kunstgrasveld en een jaar later wordt ook het clubhuis voltooid. In het nieuwe gebouw zijn tevens de kleedkamers van de handbalvereniging gevestigd.

De nieuwe accommodatie trekt veel nieuwe leden aan en de club groeit razendsnel. Een paar jaar na de verhuizing is de maximale capaciteit van veld en clubhuis bereikt en de noodzaak van uitbreiding wordt steeds duidelijker. Na - opnieuw - langdurig onderhandelen, wordt in september 2006 het tweede veld officieel in gebruik genomen. Het clubhuis wordt bijna twee maal zo groot en bovendien heeft de handbalvereniging ook eindelijk haar clubhuis naast het veld.

Opening 2e veld in september 2006

Als de Mixed Hockey Club Voorhout in december 2007 het derde lustrum viert, is de club uitgegroeid tot een solide vereniging, met meer dan 500 leden. De afgelopen jaren is de organisatie sterk verbeterd en gaan teams beter presteren, zonder afbreuk te doen aan wat de Mixed Hockey Club Voorhout in essentie is: een gezellige familieclub.

Inmiddels werd het eerste veld in augustus 2018 veranderd van een zandveld in een waterveld.

In 2022 en 2023 vond een reorganisatie plaats van het sportpark Elsgeest. De locatie van het zandveld werd veranderd en MHC Voorhout kreeg er nog een waterveld bij.
In september 2023 werden de velden van de hockey en de voetbal gerealiseerd.

MHC Voorhout heeft nu een mooi complex met een centraal gelegen clubhuis met daarom heen 2 watervelden en 1 zandveld.