slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_01.jpg slider05.jpg

Algemene informatie lidmaatschap

Voor iedereen

MHC Voorhout verwelkomt u graag als lid! Het lidmaatschap van de club staat open voor iedereen. Kinderen kunnen aangemeld worden wanneer ze 5 jaar zijn en vóór 1 oktober van dat jaar zes worden. Indien er voldoende ruimte is, kunnen deze kinderen gaan beginnen met trainen vanaf hun 6e jaar of met ingang van het nieuwe seizoen.

Voor kinderen van 4 tot 6 jaar bieden wij Funkey Hockey aan. Dit is een serie van acht  trainingen om spelenderwijs kennis te maken met hockey. De kinderen die het leuk vinden, kunnen daarna vervolgens lid worden en, afhankelijk van hun leeftijd, in een team ingedeeld worden. Meer informatie over en aanmelden voor funkey hockey, stuurt u een mail naar [email protected].

Een maximumleeftijd is er niet: er zijn mensen van tegen de zeventig die nog gewoon elke week een partijtje spelen.

Oud lid van MHC Voorhout?

Als u al eerder lid bent geweest en u weer wilt aanmelden bij de club dan volstaat een mail naar de ledenadministratie:  [email protected]. U staat dan nog bij ons in het bestand.  Ook als u actief bent of bent geweest als vrijwilliger, is een mail naar de ledenadministratie voldoende.

Aanmelden als lid

Aanmelden als (proef)lid kan op elk moment van het jaar.

U vindt het inschrijfformulier onder  "lidmaatschap / lid worden” in de homepage van onze website. Bovenaan het inschrijfformulier staat uitgelegd hoe dat werkt.

Nadat het ondertekende formulier door de ledenadministratie is ontvangen, wordt gekeken in welk team uw kind of uzelf kan worden geplaatst. De lijncoördinator van die leeftijdsgroep neemt daarover contact met u op.

Proeftrainen

Iedereen mag driemaal proeftrainen. Dit is geheel kosteloos! Een bitje, scheenbeschermers en een hockeystick  zijn wel verplicht. Na de derde proeftraining moet de ledenadministratie geïnformeerd worden over het al dan niet definitief lid worden.

Aanmelden voor een proeftraining kan gedurende het gehele jaar. Schrijf uzelf in als lid en geef bij de opmerkingen aan dat u eerst 3 proeflessen wilt. Inschrijving is noodzakelijk in verband met de verzekering, planningstool en de app. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met het ledensecretariaat (e-mail: [email protected]).

Het is niet mogelijk om spontaan met een vriendje of vriendinnetje mee te komen naar de training, tenzij u toestemming hebt gekregen van de ledenadministratie. Dit om teleurstellingen te voorkomen. Het is meestal ook niet altijd mogelijk om ingedeeld te worden in hetzelfde team als vriendjes/vriendinnetjes.

Pas als u of uw kind definitief lid is mogen er wedstrijden gespeeld worden. Bij een definitief lidmaatschap krijgt u of uw kind namelijk een bondsnummer dat op het wedstrijdformulier vermeld moet worden. Om wedstrijden te kunnen spelen moeten er minimaal 6 trainingen zijn gevolgd.

Help de club!

MHC Voorhout draait bijna volledig op vrijwilligers. Daarom hebben wij uw hulp hard nodig. Als iedereen meehelpt, kan alles op de club goed blijven verlopen. Naast rijden, begeleiden en bar-, klus- of bladblaasdienst draaien, zijn er veel andere taken die vervuld moeten worden. Dit kan variëren van bestuurslid tot coach en van bar- tot activiteitencommissie.

Daarom vragen wij u op het inschrijfformulier aan te geven waar uw interesse ligt. Als u niets aangeeft, is inschrijven niet mogelijk. We hopen dat u daar begrip voor heeft.

Het lidmaatschapsjaar

Het hockeyseizoen loopt van 1 juli t/m 30 juni.

Meer informatie: Wilt u meer weten over hockeyen bij MHC Voorhout of de inschrijvingsprocedure, mail dan  [email protected].

Veel hockeyplezier toegewenst!